1. Twitter testaa uutta vihapuhetta hillitsevää työkalua
Twitterin suurin kasvun este on raportoitu olevan yksittäisiin ihmisiin ja yrityksiin kohdistuvat massiiviset viha- ja lynkkauskampanjat. Tämä, erityisesti nuorten miesten suosioon noussut trollailu, eli kiusaaminen ja käyttäjien provosointi on noussut jo Twitterin toimitusjohtajan erityishuomion kohteeksi. Twitter aikookin puuttua asiaan luomalla palveluunsa filtterin, joka poistaa häiritsevät viestit ja niiden lähettäjät pois palvelusta.
Asiasta uutisoi sivuillaan Business Insider
2. Facebook lanseeraa On This Day – tärkeimpien muistojen muistutusominaisuuden
Tästä lähtien voit siis saada muistutuksen hääpäivistäsi, lapsesi syntymästä, työpaikan vastaanottamisesta ja paljon muusta, mikäli olet halunnut kertoa elämäsi virstanpylväitä Facebookille.
Asiasta uutisoi sivuillaan Business Insider
3. Meerkant jatkaa kasvuaan ja lanseeraa uusia ominaisuuksia
Twitterin huomissa toimiva videoiden striimaus –palvelu Meerkant kannattaa ottaa tutustumisen kohteeksi. Palvelu mahdollistaa videostriimauksen, jonka päälle käyttäjät voivat kommentoida omilla twiiteillään, eli live –seurata ja osallistua striimattuun (eli online –jaettuun) videoon. Palvelu uudistaa ja kehittää ominaisuuksiaan nyt vauhdilla, joten suosittelen tutustumaan.
4. Viggo –sovelluksen avulla voit ”heitellä” dokumentteja ja yhteystietoja ilmaan muiden napattavaksi
Mielenkiintoinen applikaatio mahdollistaa helpomman tavan jakaa ”fileijä” lähellä olevien kanssa.
Asiasta uutisoi Mashable
5. Facebook Messenger mahdollistaa pian rahansiirron
Tämä on toistaiseksi mahdollista vain USA:ssa, mutta jatkossa äiti siis voi lähettää rahaa näppärästi Facebook Messengerin välillä. Tämä tietysti mahdollistaa myös muut maksut kätevästi eri instanssien välillä.
6. LinkedIn osti Careerify –palvelun
LinkedIn on ostanut minullekin uuden tuttavuuden, työntekijäsuositteluohjelmiston Careerifyn, joka laajentaa markkinoitaan rekrytointikenttään. Careerifyn olemassa olevista tuotteista vain työntekijäsuositteluun keskittyvä palvelu jatkaa eloaan kaupan jälkeen.
Aiheesta uutisoi Techcrunch
7. Biisistriimausta Twitterissä?
Twitter lanseeraa ominaisuuden, jonka avulla online Radiosivusto Rhapsodyn käyttäjät voivat jakaa täysimittaisia kappaleita kuunneltavaksi Twitteriin. Kappaleita voi kuunnella kuka vain, eikä kuuntelijan tarvitse käyttää itse Rhapsodya.
8. FIT –lehti jalkautui Spotifyyn
Innovatiivisia tapoja palvella asiakkaita syntyy myös meillä Suomessa. Ilahduin kun luin FIT –lehden olevan nyt myös Spotifyssä ja jakavan siellä treenimusaa. FIT-lehden Spotify –profiiliin on luonut oman treenilistansa mm. toimituspäällikkö Anne Luhtala nimellä ”Salimusaa rakastuneille”. Jään odottamaan urheilijoiden ja muiden julkkisten biisilistoja, sillä oma lenkkimusaa –soittolistani Spotifyssä alkaakin olla jo puhki kuunneltu.
Somestaja bongasi tämän itseään ilahduttavan uutisen lukemalla FIT -lehteä perinteisessä muodossa
9. Salma Hayek antaa periksi ja osallistuu sosiaaliseen mediaan
Vuosia näyttelijätär Salma Hayek oli sitä mieltä, että sosiaalinen media orjuuttaisi häntä liikaa ja veisi aikaa läsnäololta ihmisten kanssa. Nyt hän on kuitenkin faniensa painostuksesta päättänyt lähteä mukaan sosiaaliseen mediaan aktiivisemmin. Kun viimeisetkin vastustelijat antavat periksi, voidaan kenties pian sanoa, että olemme lähes kaikki osallisia myös virtuaalimaailmassa.
Aiheesta uutisoi Business Insider
10. Woltapp villitsee Helsingissä
Digimaksamisen uusi applikaatio Woltapp on lanseerattu, valitettavasti vain Helsinkiin, ja applikaatio on kerännyt huikeasti huomiota, käyttäjiä ja kiinnostusta. Seuraa Twitterissä: @woltapp tai tutustu netissä https://woltapp.com
Woltappista on uutisoinut tällä viikolla muun muassa Markkinointi & Mainonta
Lähteet: Businessinsider – UK, Kamber, blog, FIT –lehti, LinkedIn, Twitter, Meerkantapp, Woltapp.com, Markkinointi & Mainonnan nettilehti