Sosiaalisessa mediassa todella saa tuloksia ja sen käyttäminen osana keinovalikoimaa olisi kaikkien syytä oppia. Asian todistaa viimein Ville Tolvanen, jonka huikea raketinomainen nousu Suomen johtavaksi digitaalitalouden sanansaattajaksi on itsessään ilmiö.
Ville Tolvanen ei itse miellä itseään varsinaisesti sosiaalisen median osaajaksi tai edes markkinoijaksi, osaa homman meistä parhaiten ja tekee tähän töitä tietysti kovasti. Hänet on listattu Forbesin TOP 3 CMO:ksi eli kolmanneksi kovimmaksi vaikuttavaksi markkinoinnin operatiiviseksi johtajaksi.
Tämä on aika erikoista sikäli, että hänhän ei varsinaisesti työkseen mitään erityisesti markkinoi, itse hän sanoi minulle toissaviikolla olevansa organisaatioiden kehittäjä. Kuitenkin juuri Ville on pyydetty tänä aamuna Aamu TV:seen keskustelemaan sosiaalisesta mediasta. Syy: hänellä on vaikuttavuutta ja häntä seurataan somessa. Miksi hän sitten onnistuu? Ville on ketterä, oppii uutta ja tekee asioita uusin tavoin. Vielä puoli vuotta sitten häntä ei olisi löytänyt LinkedInistä (huonon SEO:n vuoksi) , mutta nyt hän on osannut muuttaa välineessä suuntaansa ja löytyy aivan taatusti myös siellä saatuaan aiheessa pienen vinkin.
Minua ei ihmetytä se, että Ville pärjää. Asia mikä minua hämmästyttää on, miksi Marketing Clinicin toimitusjohtaja ei löydy LinkedInillä paitsi nimellään tai miksi Suomen ammattilaispiireissä parhaaksi tunnettu someosaaja Helene Auramo ei keskustele enää Twitterissä asiakkaiden ja muiden vaikuttajien kanssa, tai miksi markkinointitoimistot eivät markkinoi itseään. Miksi kukaan ei huomaa enää brändääjää, vaan paras brändi markkinoijana on organisaatiokehittäjä Ville Tolvasella. Olisiko markkinoinnin ja näkyvyyden ammattilaisten aika jo aktivoitua keskusteluun?
Villelle hatunnosto, hän näkyy, muille sanoisin, että olisiko jo aika tarttua sosiaaliseen mediaan?