Menetätkö asiakkaita huonon henkilökohtaisen LinkedIn -näkyvyyden vuoksi?

Markkinointi, mainonta, sosiaalinen media ja digitaalinen bisnes ovat kovassa huudossa nykyisin. Digitaalisen talouden osaamista ja välineiden hyödyntämisen kykyä ja apua tarvitaan entistä enemmän, kun asiakkaat siirtyvät verkkoon. Mutta entä sinä, muiden myynnin ja markkinoinnin osaamisen sparraaja? Menetätkö itse asiakkaita, koska et saa omaa näkyvyyttäsi huippuunsa. Tein hieman vakoilua LinkedIn –palvelussa ja olin oikeastaan yllättynyt. Suuri(n) osa markkinointia, myyntiä tai esimerkiksi digitaalisten palvelujen kehittämistä tarjoavista ammattilaisista ei ole vielä virittänyt LinkedIn –profiiliaan kuntoon siten, että saisi välineestä parhaat tehot irti. Monilla muuten profiili on päivitetty viimeksi vuosia sitten.

Tiesitkö, että LinkedInissä on jo yli 600 000 suomalaista ja se on suurin ammatillisen verkostoitumisen sosiaalisen median palvelu kansainvälisesti hyödynnettynä. Itse olen saanut viimeisen kahden kuukauden aikana LinkedInin kautta useita tarjouspyyntöjä, relevantin työtarjouksen Maltalle ja pyynnön tulla puhujaksi kansainväliseen seminaariin.

Jos et ole itse varma, palveleeko profiilisi ammatillisia tarkoituksiasi ja yrityksesi näkyvyyttä, katso omia tilastojasi. Katsooko profiiliasi kukaan, näytkö hauissa. Jos vastaus on kielteinen, mieti pitäisikö sinun kuitenkin näkyä paremmin ammattisi perusteella. Jos teet liiketoiminnan kehitystä, osaat digitaalisen maailman metkut, markkinoit, olet IT-alalla, viestintätehtävissä tai sosiaalisen median parissa, profiilissasi pitäisi käydä kohtuullinen liikenne. Jos näin ei ole, kannattaa tuunata näkyvyys kuntoon.

Neuvon mielelläni asiassa lisää, mutta jos lähdet liikkeelle itse mieti ainakin otsikointia, avainsanoja ja taitoja. Myös sivun lyhytosoite kannattaa muuttaa muotoon, josta ylimääräiset numerot on poistettu. Yleisesti ottaen suosittelen koko yrityksen henkilökunnan LinkedIn –profiilien sparrausta kuntoon. Hyvällä näkyvyydellä saadaan lisää volyymia yrityksenkin LinkedIn –sivulle ja yrityksen kotisivuille. Tässä yksi keino saada koko henkilökunta yrityksen sosiaalisen median lähettiläiksi.

 

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *