Jaamme viikoittain mielenkiintoisimpia sosiaalisen median uutisia edelliseltä viikolta. Viikolla 20 someuutisissa käsiteltiin muun muassa sitä, mitä virtuaalitapahtumille ja yritystapaamisille käy koronakriisin jälkeisenä aikana? Social Media Weekin sivuilta löytyi myös mielenkiintoinen artikkeli tutkimuksesta, jossa käsiteltiin sosiaalisen median käyttäjien somekäyttäytymisen muutoksia viimeisimpien viikkojen aikana.
Miten käy virtuaalitapahtumille ja yritystapaamisille koronakriisin jälkeen?
Koronakriisin takia yritykset ja organisaatiot ovat siirtäneet tapahtumat sekä tapaamiset virtuaalisiksi. Uusia tapoja pysyä etänä kontaktissa etsitään ja testataan koko ajan. Kriisin jälkeisessä ajassa varmasti tullaan hyödyntämään yhä enemmän myös virtuaalitapahtumiin jo nyt käytettyjä työkaluja. Aina välttämättä ei jokaiseen tapahtumaan ja konferenssiin tarvitse lähteä erikseen matkustamaan. Tämän ajanjakson jälkeen pystyy tulevaisuudessakin hyödyntämään yhä enemmän digitalisaation tuomia mahdollisuuksia liiketoiminnan kannalta. Virtuaalitapahtumat ja -tapaamiset jäävät varmasti arkipäiväisemmiksi. Koko artikkelin voit lukea Social Media Todaysta.
Miten kuluttajien sosiaalisen median käyttö on muuttunut koronakriisin aikana?
Social Media Weekin ja Suzyn yhteistyössä tekemässä tutkimuksessa haastateltiin noin 1000 kuluttajaa heidän sosiaalisen median käyttäytymisensä muutoksista. Tutkimukseen osallistuneista 63% sanoi käyttäneensä sosiaalista mediaa viimeisten muutamien viikkojen aikana. 54% osallistujista ei kiinnittänyt huomiota siihen, kuinka paljon he käyttävät aikaa sosiaalisessa mediassa. Tutkimukseen osallistuneet henkilöt olivat käyttäneet sosiaalisen median kanavista etenkin Facebookia ja Instagramia pysyäkseen yhteydessä läheisiinsä. Lisää tutkimuksesta ja sen tuloksista voit lukea Social Media Weekin kirjoituksesta!
LinkedIn Events ja LinkedIn Live -työkalujen avulla myös LinkedInissä pystyy järjestämään virtuaalitapahtumia
LinkedIn Events ja LinkedIn Live -työkaluista syntyi uusi työkalu, jonka avulla on helppo pysyä yhteydessä asiakkaisiin sekä tavata asiakkaita sijainnista huolimatta. Se on hyvä keino lisätä seuraajien ja kontaktien sitoutumista yrityksen luomaan sisältöön. LinkedIninin omien sivujen mukaan livevideolle tulee keskimäärin 23 kertaa enemmän kommentteja ja kuusi kertaa enemmän reaktioita verraten normaaleihin videoihin. Lue lisää LinkedInin uudesta työkalusta Social Media Todaysta!