Jaamme viikoittain mielenkiintoisimpia sosiaalisen median uutisia edelliseltä viikolta. Viikolla 21 uutisoitiin muun muassa Facebookista ja Instagramista pian löytyvästä verkkokauppaominaisuudesta, joka vie tuotteet asiakkaan luokse. Uutisissa käsiteltiin myös sitä, mitkä livestriimauspalvelut ovat kokeneet räjähdysmäisen kasvun viimeisten kuukausien aikana.
Twitterissä on osalla käyttäjistä testattavissa vastaustwiittien rajoittamisen määrittäminen
Twitterissä testataan tällä hetkellä vastaustwiittien rajoittamista. Aiemmin ainoastaan muuttamalla tilin yksityiseksi on ollut mahdollista rajoittaa vastaustwiittien määrää ja kuka twiitteihin voi vastata. Testauksessa pienelle osalle käyttäjistä on annettu mahdollisuus rajoittaa twiitteihin vastaamista seuratuille tai mainituille käyttäjille. Muut käyttäjät pystyvät edelleen näkemään, tykkäämään ja twiittaamaan julkaisun uudestaan, vaikka käyttäjä olisikin rajoittanut twiittiaan. Taetta ei vielä ole, että ominaisuus tulisi lopullisesti osaksi Twitteriä, sillä se on vasta kokeilun tasolla. Lue koko kirjoitus Forbesista!
Pian Facebookista ja Instagramista löytyy verkkokauppaominaisuus
Pian yritykset pääsevät hyödyntämään Facebookia sekä Instagramia verkkokauppana! Kyseinen ominaisuus tuo tuotteet asiakkaan luo sekä helpottaa muun muassa kommunikointia kuluttajan ja yrityksen välillä WhatsAppin, Facebook Messengerin ja Instagramin yksityisviestien avulla. Instagramiin lisätään myös Tutki-osioon oma osionsa Instagramin kaupoille, jotta tuotteet saavat enemmän näkyvyyttä. Lue koko artikkeli Social Media Todaysta.
Useimmat livestriimauspalvelut ovat kokeneet räjähdysmäisen kasvun viime kuukausien aikana
Suurin osa livestriimauspalveluista kuten Twitch, YouTube sekä Facebook Gaming ovat kasvaneet räjähdysmäisesti viime kuukausien aikana. Kyseisissä striimauspalveluissa seuraajat katsovat livevideoita, kun striimaajat esimerkiksi pelaavat erilaisia tietokonepelejä. Microsoftin oma striimauspalvelu Mixer on kasvanut vain 0,2% verraten katsottuihin tunteihin viime toukokuussa. Twitchissa kasvu on ollut huomattavat 101%, YouTubessa 65% sekä Facebook Gamingissa jopa 238%. Lue lisää aiheesta Forbesista!
Google julkaisee digitaalisen markkinoinnin videosarjan markkinoinnin avuksi
Google julkaisee uuden videosarjan, jonka avulla markkinoijat pystyvät paremmin ymmärtämään uusimpia trendejä sekä mitä mahdollisuuksia Googlen tuotteilla ja työkaluilla on. Vinkkejä tulee etenkin siihen, miten kyseisten työkalujen avulla voi tavoittaa maksimoidun näkyvyyden sekä kasvattaa sisältöön sitoutumista. Videoissa perehdytään muun muassa käytössä oleviin työkaluihin, saatavilla olevaan analytiikkaan, hakuihin ja Google Adsiin. Ensimmäinen jakso ilmestyy kesäkuun alussa! Lue koko artikkeli aiheesta Social Media Todaysta.