Yrityksen LinkedIn -profiili, miten sitä voi parantaa?

LinkedIn on viime vuonna uudistanut yrityssivustojaan. Tämän myötä LInkedInin mahdollisuudet yritysnäkyvyyden parantamiseen kehittyvät. Yrityssivusta kannattaa ottaa hyöty irti, se on käyntikortti sekä sinulle, että työntekijöillesi, jotka oman työpaikkailmoituksensa kautta toimivat suorana linkkinä LInkedIn yrityssivullesi.

Koska palveluita sosiaalisessa mediassa on jo paljon, jää joku kanava usein vähälle huomiolle. Tällä hetkellä näyttää siltä, moni suomalainen yritys on jättänyt vielä LinkedIn –sivunsa joko kokonaan tekemättä, tai vähintäänkin vähälle huomiolle. Jokunen yritys koittaa jopa toimia LinkedInissä henkilösivun avulla, vaikka siinä tapauksessa sivusto ei edes näy (monen muun huonon asian lisäksi) kolmannen asteen kontakteja pidemmälle, jolloin näkyvyyttä, seuraajia ja yrityskuvan rakentamista on hankala toteuttaa tämän ratkaisun avulla.

Suosittelen kuitenkin tutustumaan kunnolla yrityssivuston mahdollisuuksiin ja käyttämään aikaa LInkedIn –sivun perustamiseen. Ihan siitäkin syystä, että LinkedInin käyttäjämäärät suomalaisten keskuudessa kasvavat huimaa vauhtia, jopa 20 000 henkilöä kuukaudessa! Toinen perusteluni LinkedInin tärkeydelle tulee tosielämän keskustelusta, joka on asiakkaani kuulemma Tampereen teknillisen yliopiston kahvilassa. Siellä nuoret pohtivat, mihin yritykseen lähettää työpaikkahakemus valmistumisen pian koittaessa. Toinen heistä sanoi tarkistavansa aina ensin, löytyykö yritys LinkedInistä. Sillä mikäli näin ei ole, hän tekee johtopäätöksen, että firma ei seuraa aikaansa ja halua uudistua, jolloin hänelläkään ei todennäköisesti niin luutuneessa yhteisössä ole mahdollista uudistaa, uudistua ja kehittyä. Ja tällöin työhakemus jää lähettämättä.

Alla muutama vinkki asioihin, joihin ainakin kannattaa kiinnittää huomiota, kun lähdet parantamaan yrityksesi LinkedIn -profiilia.

  1. Yrityksen bannerikuva. Tämä on eri asia, kuin yrityksen logo. Saat lisää personointia LinkedIn -yritysprofiilillesi lisäämällä sivuillesi myös kuvabannerin. Monilta yrityksiltä ja ryhmiltä bannerikuva puuttuu vielä kokonaan.
  2. Tuotteet ja/tai Palvelut. Suuri osa yrityksistä ei ole huomannut myöskään lisätä vielä tuotteita ja palveluita LInkedIn –sivuilleen. Tämä lisäys kannattaa kuitenkin tehdä, sillä niillä on uskottavuuden ja informaatioarvon lisäksi kenties tulevaisuudessa merkitystä myös yrityksen löytymisen kannalta palvelussa tuotteiden avulla.
  3. Omien työntekijöiden hyödyntäminen. Suurella osalla yrityksistä henkilökunta kyllä ilmoittaa olevansa töissä kyseisessä yrityksessä. Mutta harva jakaa yrityksen päivityksiä, työpaikkoja ja tietoa. Muistathan valjastaa tärkeimmän pääomasi yrityksen somelähettiläiksi!

Tässä ei kuitenkaan suinkaan ollut kaikki, vaan ainoastaan pintaraapaisu LInkedInin mahdollisuuksiin yrityskäytössä. Seuraavassa blogikirjoituksessa käsittelen LInkedIn Showcase -pageja muita LinkedInin mahdollisuuksia kasvattaa yrityksen näkyyttä LinkedInissä ja LinkedInin avulla.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *